Saturday, April 16, 2011

aDaKAh KAmu TAhu??

Assalamualaikum..

adakan kamu tahu bahawa...

~cuba tengok zip seluar anda.terterra huruf YKK..YKK b'makna yoshida kogyo kabushibibaisha iaitu sebuah kilang m'buat zip terbesar didunia yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang nie~

~bunyi (kuek) yamh dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun.sehingga kini kita tidak tahu mengapa~

~ dengan sepotong coklat noleh membunuh angjing? benar!! coklat mampu merosakkan sistem pernafasan dan jantung dengan ounces yang banyak mampu membunuh seekor angjijg yang bersaiz kecil~

~pada tahun 1830.ketchup(sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan bukannya perasa tambahan pada makanan~

~tiada satu jam pun di las vegas gambling casinos.dengan ketiadaan jam akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka~

~nama sebenar rama-rama(butterfly) ialah "flutterby"~

~mosquito repellents or penghalau nyamuk tidak membunuh.sensor nyamuk hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan dimana mangsa berada~

~pakar dan doktor gigi mengesyokan berus gigi hendaklah diletakkan sekurang-kurangnya 6 kaki jauh dari tandas untuk menghalang kuman berterbangan ketika anda menggunakkan flush tandas~

~jika 111,111,111 didaradkan dengan 111,111,111 anda akan mendapat jawapan 12345678987654321~

~warna biru adalah warna kesukaan 80% rakyat amerika~

~tanda (#) di keybroad komputer anda sebenarkan dinamakan sebagai "octothorp"~

~kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang nie mengandungi sisik ikan yang telah diproses~

~adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata~

~seekor lipas mampu hidup selama 10 hari tanpa kepalanya~

~nama yang paling banyak umumnya didunia ni ialah Muhammad~

~produk pertama menggunakkan bar code adalah wrigley's gum~

~mexico city tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci setiap tahun~

~mengikut statis dalam kehidupana.ayam adalah haiwan yang paling banyak di dunia mengalahkan manusia keranacara pembiakan yang berleluasa dan senag dibiakan untuk makanan~

~otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv~

~terdapat banyak telefon di Washington D.C menglahakan penduduk-penduduknya~

~jika sebutir kecil kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne segar.kismis tersebut akan turun ke dasar gelas dan naik senula dan turun kembali dan seterusnya seakan dilambung-lambung~

~Leonardo da Vinci juga mencipta gunting dan beliau menghabiskan 10tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaotu Monalisa(10 tahun untuk bahagian bibirnya sahaja)~


~90% dari pembaca yang menbaca info ni kebanyakannya tidak tahu tentang fakta-fakta yang telah diberikan..keajaiban fakta-fakta nie dapat menarik minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusyikalan minda kita sendiri~hehehhe..


~enjoy ur reading~

12 comments:

frhna ! said...

whah ! bnyak info . mekasehh :) ^^

Anisa Hang Tuah said...

info yg menarik
:)

aliarosli said...

hhahhahahha,sebab tak taw le boleh scrool sampai bawah

bestttttttttt, lame pulak tak dengar fakta

nurul cHempaka said...

sisik ikan kat lipstick??damn...geli dowh!hahaha

dwaty said...

berus gigi kena letak jauh dari tandas... akan cuba dipraktikan... kang letak jauh2... lupa plak nak berus gigi...
nice info...

puteraduyong said...

part yang last tu mmg tepat... hehe

Cik Cempaka said...

owh..akhirnya ku tahu juga tentang fakta-fakta nie..thanks share

Biey said...

entri yangs sangat menarik.. keep it up..

Terjah dari belog Abg Ben..

Hot Entry !!
Realiti Kehidupan : Pasangan Suami Isteri VS Pasangan Zina !! ..

tomatokering :) said...

pehhh ! main2 ek !
baru nak rasa pelik sebab sllu ceq tinggal komen je ... shoutbox kurang..

eee tamo kawan dah.. haha :P

tomatokering :) said...

ooo sombong ek !! wekkkk :P

tomatokering :) said...

haha !! tau pon .. :P

kAmi dAn mEreKa said...

mak kite suka beli zip ykk tu,
tapi dia mahal sikit la. hehe =)