Powered By Blogger

Sunday, January 23, 2011

aL-kIsaH

Assalamualaikum~

pekaba semua? aiyakk~lama betol ncik pidah tak update blog..maybe coz k'kurangan idea kot..heheh..pape pon..hari ni ncik pidah nak update blog lepas dapat 1 cerita bagi ncik pidah agak lucu jugak la..kawan ncik pidah yang cerita..ncik pidah tolong update..jahat kan..curik idea orang..apela ncik pidah nie...cerita dia cam nie...jom dengar ncik pidah nak bercerita nie..

tersebut la al-kisah,3 sekawan..seorang nama GILA,seorang nama OTAK, seorang nama SESAT..dorg nie plan nak pergi berkhemah kat dalam hutan..so, next day, pergi la b'khemah mereka semua..time tengah b'khemah dalam hutan..tiba2 seorang kawan dorg yang nama SESAT hilang..k'mungkinan sesat kot..pah tu GILA and OTAK pon cari la s SESAT yang hilang nie...dah hampir 2 minit cari..tak jumpa2..dorg pon pergi la balai polis buat aduan tentang k'hilangan SESAT..

GILA: weyh OTAK..kau rest la dulu kat pagar nie ye coz ada kerusi situ...ko duduk la dulu..biar aku pergi buat aduan..
OTAK: okay..

masuk balai polis and buat aduan

GILA: ncik polis..saya nak buat aduan..kawan saya sesat dalam hutan...
ncik polis: owh..kawan kamu sesat dalam hutan..boleh2..siapa nama kawan kamu tu??
GILA: nama dia SESAT tuan..
ncik polis: pe??saya taw la kawan kamu sesat..apa nama dia??
GILA:nama dia SESAT la...
ncik polis: kamu nie...jangan la main-main..saya serius nie..siapa nama kawan kamu yang sesat tu!!!
GILA: kan saya dah gtaw..nama kawan saya nie SESAT..
ncik polis: weyh!!!kau gila ke?? aku tahu la kawan kau sesat..aku nak tanya nama dia apa???
GILA: ye!! saya memang GILA pon ncik..kan saya dah gtaw..nama kawan saya yang sesat tu SESAT..
ncik polis:apa?? kau GILA??
GILA: yupx..saya GILa..
ncik polis: otak ko duduk kat nama weyh??
GILA: ada..OTAk saya duk kat pagar..kenapa??

ncik polis tu benggong lalu buat x taw pasal kes dorg...alahai..sian GILA,OTAK n SESAT nie....adohai..

No comments: